DENI J.

Tandlossning!
Idag har det hänt spännande grejer kan jag säga! 

Ni som vet, ni vet. Men i och med min olycka har jag fyra provosoriska tänder, en brygga med tre tänder i nedre käken, och en tand fastskruvat i övre käken. Och igår, kära vänner, lossnade min brygga! Den är limmad mellan två av mina riktiga tänder, men ibland så händer det att limmet släpper. Och då saknar jag tre tänder i undre käke. 

Jag fick såklart panik och började gråta och ringde mamma och min syster, samtidigt som pege försökte ringa runt till varje tandläkare i kanton Zug. Men med turen på min sida så insåg vi snart att mobilnätet låg nere - det gick alltså inte att ringa någon tandläkare. Alls. Efter lite mer panik så gick vi till närmaste tandläkare, men pga Corona så öppnade de inte ens dörren och vi blev tvungna prata över en walkie-talkie. Det visade sig att de var fullbokade, och jag började tappa hoppet. Pege föreslog att vi skulle ta tåget och kolla nästa tandläkare - där jag fick en tid redan dagen efteråt!! Alltså idag. Så idag har jag mina tänder på plats igen!!!!!!! Glad e jag! 

Pege har även börjat öva med motorcykel och har målet att ta körkortet i år. En vän till honom erbjöd sig att låna ut hans motorcykel till Pege och billigare kan det inte bli så han var ute och testkörde idag. Jag satt mest på balkongen hela dagen i solen och läste min bok och blev lite solbränd. Mmmm. Nu sitter jag hemma och ska snart gå och sova. På fredag är det peges bästa kompis, Manu's, födelsedag och det ska firas stoort. Så det gäller att vila upp sig innan fredag antar jag. 

Puss på er!!!